Author Topic: Има ли дискриминация към българи и етноси от държавата  (Read 281707 times)

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Offline skoti3

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 565
   Ами като е светска държава защо правителството налива държавни пари(и моите пари) пари само в една религия(търгуваща с имоти и руската мафия). ??? >:( Значи в училището където учат децата ми дограмата е от 1965г и за там пари няма , за религиозни християнски храмове има?
http://www.google.bg/#hl=bg&sa=X&ei=UdAbUOPwO8eLswakrICgAw&ved=0CCMQBSgA&q=%D0%B1%D0%BE%D0%B9%D0%BA%D0%BE+%D1%86%D1%8A%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B0&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=fa7af192e7a7752a&biw=1280&bih=865


Абе скъпи мой заблудений човаков. Първо отделяй религията от образованието, защото за наша радост в България двете  неща нямат нищо общо. Религията слава богу е нещо отделно от образованието. И отиди да видиш в някое християнско село дали училищата са с дограми, дори са с такива от преди 1965 и се рушат и след това обвинвяй всичко останало. А иначе къде са твоите лични пари питай любимците си от ДПС, които имаха голяма власт ако ги беше леко грижа за вас щяха поне нещо да направят. Та така проблема е общ.

Offline havaika

  • Adviser
  • ****
  • Posts: 880
  • "Изчистването на мюсюлманите по икономически причи
    • http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=229&aid=5676
Направи си справките как и какви суми се разпределят от бюджета за съответните религии - достъпни са в интернет, няма да ти поднасям наготово всякакви сведения, я!

Държавата пари е давала да те образова, пък тебе те мързи да си потърсиш публична информация.  Освен това повдигаш тоя въпрос ПОНЕ ЗА 5-ти път в различни теми и Скоти3 вече ти отговори.

За твое сведение 90% от циганите са мюсюлмани, тъй че не разпространявай слухове.
  По сведения на странични наблюдатели  по време на Байрям 90% се турчеят,а по време на Велик ден и колада са християни ;) ;D   Нали Георги е така? ::)
http://omdabg.com/nova_joomla/index.php?option=com_k2&view=item&id=395:%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B3%D0%B8%D1%8F-%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0-%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%86%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B6%D0%B8%D0%BA&Itemid=115

Offline Svetlina

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 1158
  • Опознай родината, за да я обикнеш!
Сега остава някой да се изперчи, че специалните пътеки за хората с увреждания са форма на дискриминация...

Светлина, няма как малцинствата в една страна да са привилегировани. Дори и това да е така, то не означава, че се дискриминират представителите на мнозинството. Едно винаги е по-малко от десет. Следователно и по-слабо. А само слабите са обект на дискриминиране.


Мустафа, ти не виждаш ли какво ти казва заглавието: НЕГЛАСНИТЕ привилегии - сиреч неопределени със закон, наредба и т. н.?!

Инвалидите, социално слабите и прочие получават помощ и определени предимства въз основа на НОРМАТИВНИ АКТОВЕ определени от държавата или общините, освен това отговарят на определени медицински и социални изисквания, за да ги ползват.

Стига сте приказвали на гьотера.


Offline Svetlina

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 1158
  • Опознай родината, за да я обикнеш!
Като го познаваш лично попитай го поне за името му. Той се казва Юнал Лютви а не Лютвиев. Пак си го възродила по инстинкт или по инерция. :D :D  Пуста дряновица :D :D 8)

И все пак забрадките са за предпочитане пред мини поличките. Всицки знаем за младите момичета особенно в големите градове и техните учители по училащата в какво състояние са. Не си кривете душата а се позамислете малко и за  морала, кото е градивен елемент в както за семействата така и за обществата. Вижте се до какво дередже сте стигнали  ;D :(

Както винаги си чул-недоразбрал, дори не знаеш ЗА КОГО СИ ГЛАСУВАЛ, ЗАТОВА ПРЕДПОЧИТАШ ДА НАБЛЯГАШ НА ЗАБРАДКИТЕ:

Юнал ЛЮТВИЕВ се казваше, когато работеше в КК; преименува се на Лютви след като започна да работи в ДПС, ясно ли ти е?! Винаги е бил член на БКП и отговаряше за арабските страни в КИК, по-късно КК, беше първи приятел с Писарев и Иван Иванов (от протокола).


Питай го него защо се е казвал ЛЮТВИЕВ, когато е членувал в БКП. И въобще какво страшно има в това да възприемеш именната форма, разпространена в страната, където живееш?! В целия СССР мюсюлманите бяха възприели тази именна система, която и сега важи там.

Забрадките не са признак за висока степен на нравственост, особено на обществени места.

Те са знак за принадлежност към исляма, който е част от личното пространство, не от държавното/общественото такова. Свободата на вероизповеданията не означава смесване на обществено и лично пространство, нито на личен и служебен живот.




Offline Subeyi Kurt

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 3439
  • Gender: Male

Забрадките не са признак за висока степен на нравственост, особено на обществени места.

Те са знак за принадлежност към исляма, който е част от личното пространство, не от държавното/общественото такова. Свободата на вероизповеданията не означава смесване на обществено и лично пространство, нито на личен и служебен живот.


Мисълта ми беше че трябва да се уважава последното решение на хората относно какво да им е името. Това е тяхно право, а нашето задължение е да уважим тяхното решение.
Въпросът със забрадките е решен в големите цивилизация и остава да е проблем за малките недоразвити общества. На кой му пречи забрадено момиче. Основното задължение на държавата в демократичните страни е да подсигури свободно вероизповедание на всичките си поданици. В Америка забулени професорки могат да преподават на студентите, защото това общество не се занимава с дрехите на хората а гледа кой какво знае и какво може. Доста фурни хляб ще трябва да изядат някои Балкански страни докато осъзнаят тази истина.

Offline Svetlina

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 1158
  • Опознай родината, за да я обикнеш!
Мисълта ми беше че трябва да се уважава последното решение на хората относно какво да им е името. Това е тяхно право, а нашето задължение е да уважим тяхното решение.

Въпросът със забрадките е решен в големите цивилизация и остава да е проблем за малките недоразвити общества. На кой му пречи забрадено момиче. Основното задължение на държавата в демократичните страни е да подсигури свободно вероизповедание на всичките си поданици. В Америка забулени професорки могат да преподават на студентите, защото това общество не се занимава с дрехите на хората а гледа кой какво знае и какво може. Доста фурни хляб ще трябва да изядат някои Балкански страни докато осъзнаят тази истина.

Както виждам най-много фурни ти трябва да изядеш.

Казваше ли се Юнал ЛЮТВИЕВ, докато работеше като референт за арабските страни в КИК и КК - казваше се. Беше ли приближен на Л.Живкова и цялата ком. номенклатура - беше и все още е. Няма какво да ми разтягаш локуми

Пак ти повтарям: БЪЛГАРИЯ Е СВЕТСКА ДЪРЖАВА, затова всякакви религиозни символи в държавните и обществени места са забранени. Ако искат да посещават училище, да работят в местните управи, в държ. университети и т.н. - няма да носят  християнски кръстове, нито забрадки, нито юдейски кепета, нито  индиански пера, нито индуистки бенки по челата....

Учебните заведения са учебни заведения, а не места за показване на религиозна принадлежност.

Според мен е полезно да се върнат униформите в училищата, защото по този начин се предотвратява показността на социалното неравенство, освен това е удобно от практична и финансова гледна точка.

 

Offline havaika

  • Adviser
  • ****
  • Posts: 880
  • "Изчистването на мюсюлманите по икономически причи
    • http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=229&aid=5676
Както виждам най-много фурни ти трябва да изядеш.

Казваше ли се Юнал ЛЮТВИЕВ, докато работеше като референт за арабските страни в КИК и КК - казваше се. Беше ли приближен на Л.Живкова и цялата ком. номенклатура - беше и все още е. Няма какво да ми разтягаш локуми

Пак ти повтарям: БЪЛГАРИЯ Е СВЕТСКА ДЪРЖАВА, затова всякакви религиозни символи в държавните и обществени места са забранени. Ако искат да посещават училище, да работят в местните управи, в държ. университети и т.н. - няма да носят  християнски кръстове, нито забрадки, нито юдейски кепета, нито  индиански пера, нито индуистки бенки по челата....

Учебните заведения са учебни заведения, а не места за показване на религиозна принадлежност.

Според мен е полезно да се върнат униформите в училищата, защото по този начин се предотвратява показността на социалното неравенство, освен това е удобно от практична и финансова гледна точка.

 
  Къде ГЕОРГИИнамираш че училището е светска в учебниците "човека и обществото"-4 клас
Чиста пропаганда на само една религия.Ха ме опревергай де Георгии ;)
http://www.slideboom.com/presentations/325406
  Мюсюлманите къде се включваме в историята на България ???Само в негативните случки ли ??? >:( Кой ви построи с хамалски и робски труд социализъма та да имате пенсии и активи за приватизациятя(грабеж) ??? ::)
http://offnews.offroad-bulgaria.com/index.php/70999/pochina-prof-georgi-bakalov
Колко ли са такива още "професори" пишещи учебници под ръководството на изскривената история на БПЦ ??? ;D

Offline havaika

  • Adviser
  • ****
  • Posts: 880
  • "Изчистването на мюсюлманите по икономически причи
    • http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=229&aid=5676
България - християнска държава    ПДФ      Печат      Е-мейл   

ЦЕЛ: Да започне първоначалното въвеждане на учениците в идеите, че:

    Хан Борис проявил решителни качества да прозре как да осигури достойно бъдеще на България в Европа.
    Извършените дълбоки промени засягали изцяло живота на славяни и българи, но ги издигнали до ролята на важно средище на духовен живот.
    В резултат на тези промени постепенно били преодолени големите различия между двата народа и станало възможно да оцелеят и се развият като значима държава с едно име България.

С тази тема се затвърждава развиването на първоначални умения за: извличане на информация от текстове и изображения и за тяхното отделно и комбинирано тълкуване. Продължава тренировъчната дейност за ориентирането във векове.

ОСНОВНИ ПОНЯТИЯ: Учениците си припомнят в познат контекст и развиват познанията си за съдържанието на: християнска религия, езичество, покръстване. В нов контекст ще разграничат папа от патриарх, светска от църковна власт, титлата княз.Ще започне изграждането на представа за понятието държавност.

УЧЕБНИ СРЕДСТВА:Изображения и текстове от учебника, текстове от научна литература.

ИДЕИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕТО НА УРОКА:

Акцентът на работа е върху ролята на княз Борис за решителното осъществяване на трудни промени, важни за бъдещето на държавата, причините за изравняване с други държави в религиозно отношение и закрепването на резултата от тази промяна благодарение на въвеждането на славянската писменост в богослужението и държавната администрация.

1 Метода Мозъчна атака.- за концентриране на вниманието и актуализиране на знанията. Записваме на дъската името княз Борис и учениците записват около него всички думи, които предизвикват асоциаци

2.Метод на Бъзън- Интелектуална карта. Целта на използването на метода в урока е  да се научат да асоциират /опростяват/ понятията в образи, /с помощта на образите да стигнат до понятията./

На дъската са записани думите- езичници, кръщене, архонт-/княз/, патриарх,архиепископ, папа, покръстване, славянска азбука, огнище на славянска книжнина, ограмотяване, римски и цариградски духовници.Учениците трябва по асоциация да съотнесат картинка към подходящо заглавие за нея.

3.Работа по стратегията „ Таблица”.

1.Определяне основните знания за годините.

2.Обособяваме въпроси.

3. Четене на работен текст./урока от учебника./Класът е разделен на групи, като всяка група работи по свой проблем. Работата е съсредоточена върху определен откъс от текста. При дискусията всеки ученик от групата има право да сподели това, което го е впечатлило, но задължителен е коментара по конкретната година./865 г.; 870 г.; 886 г. / При коментара се водим от въпроси насочващи разсъжденията на децата не само към историческото събитие,а и към причините затова то да се случи.Основната информация трябва да бъде представена, като аргументираща необходимостта от случилото се събитие..

4.Записват това, което  са научили.Стратегията е придружена от въпроси, изискващи оценка на случващото се.

ЗНАЯ
   

ИСКАМ ДА ЗНАЯ
   

КАКВО НАУЧИХ?

865 год.
   

 
   

 

870 год.
   

 
   

 

886 год.
   

 
   

 

.4.Работа по стратегията „ Четене по двойки”.-за постигане на по- задълбочен анализ, синтез ,откриване на нови концепции за историческата необходимост от конкретните събития. трябва да се провокират учениците да направят предположение пред какви трудности е изправен българският владетел, защо е извършил по такъв начин промяната, след като е бил убеден в нейното важно значение за бъдещето и към какво се е стремил, ако иска да запази държавата си независима.

Класът е разделен на осем двойки/ репортер и питащ/.Ролята на репортера се състои в четене на текста, предаване на съдържанието със собствени думи, акцентиране на най- важното в текста. Втората роля е на питащия, изказващ впечатлението.Той също чете текста, но задава въпроси към репортера, детайлизира и доуточнява.Изслушвайки двойката обучителят разбира до каква степен е овладяно съдържанието на текста. Коригира без да натрапва  мнението си.

4. Работа по метода на „ Шестте шапки” на Едуард де Боно.

Методът се използва при третия етап- Рефлексия за  сравняване на старото и чутото, за осмисляне и откриване на новото и значимото.

Учениците са запознати с метода на мислещите шапки и са работили по него и в други часове.Всяка от осемте двойки получава откъс от научните текстове раздадени на учениците при работа по стратегията         „ Четене по двойки”. Задачата на учениците след като прочетат текста е да определят каква шапка е подходящо да „нахлупят” на княз Борис, за да отговорят на въпроса:„ Можем ли да определим княз Борис като владеещ критическото мислене по метода- „ Шестте шапки” на Едуард де Боно?

1-ва група:”…Вследствие на успешната външнополитическа дейност на хановете Крум, Омуртаг, Маламир и Пресиан България попада в обкръжението на две могъщи държави- Византия на юг и Немското кралство на Северозапад. А първите десет години от управлението на Борис преминали в непрекъснати войни, които му поднасяли все нови и нови разочарования. Хан Борис искал да живее в мир със съседите си, но немци, хървати и византийци постоянно нападали границите му и той бил заставен да изпраща войски срещу тях. Шест принудителни войни водил българският владетел, но не постигнал нито една победа.Редица трудности трябвало да преодолее той и вътре в страната.

. Българи и славяни живеели все още разделени. Макар и поданици на една държава, те все още говорели на различни езици и имали различни обичаи. Всеки от двата народа почитал своите богове. Вярващите в Тангра българи признавали само него, а славянските племена продължавали да се прекланят пред Перун и многото си други божества. Векове наред тъкмо това спирало византийското влияние. Но по времето на Борис нещата се променили. Християнските държави не спазвали международнит договори с България, защото обещанията дадени на езичници, можели и да се погазват, тъй като не били подкрепени с клетва в името на Исус Христос.Това откъсвало страната ни от християнска Европа и отслабвало българската държава.”

Децата трябва да определят, че това отразява мисленето на бялата шапка, защото, съобщава обективни факти от царуването на Борис.

2- ра група : „...Но хан Борис не се предавал, търсел изход от трудното положение.Според него, само християнството притежавало силата, която можела да обедини българи и славяни в един народ с един Бог. Още повече, че то щяло да го превърне по законен път във владетел, независим от разприте и борбите на боилските родове, всеки от които желаел да издигне свой хан. Защото новата религия проповядвала „ един Бог на небето, един цар на земята.”. Тази мисъл харесвала и на част от българската аристокрация, която също се надявала на вечно господство. Но най- важното било, че България трябвало да се приобщи към християнския свят, който бързо напредвал.

Разположена между две велики християнски държави, България можела да избира откъде да получи новата религия. Княз Борис изпитал много колебания и съмнения, защото, опасността идвала не само от езическата реакция вътре в страната, но и отвън, тъй като заедно с християнството в България навлизало чуждо политическо влияние. И тъй като знаел, че за Византия покръстването на един народ означава присъединяването му към „ богохранимото” царство на ромеите хан Борис избрал Немското кралство, с което сключил подходящ съюз. Това означавало, че за Византия са преградени пътищата чрез християнството да търси разширяване на политическото си влияние в България. Това предизвикало гнева на императора. Изплашен от засилването на немското влияние, Той изпратил войските си срещу България. Случило се така, че по това време българската държава била сполетяна от големи бедствия. През август започнали земетръси, които продължили цели 40 дни. Годината била неплодородна, връхлетели скакалци, които унищожили реколтата, и населението страдало от голям глад. Множеството беди отслабили войската и Борис побързал да предложи мир. В замяна обещал да приеме християнството от Византия.”

. Червеното мислене е обладало тук хан Борис,защото взима рисковани и опасни решения, необосновани, с възможни засечки и провали в бъдеще.Те са плод на неговите първични чувства, като страх и суеверие. И все пак мислите на червената шапка отразяват и предчувствията и предугажда-

нето за евентуални бъдещи ползи от действия.

3- та група: „...Покръстването на България не станало изведнъж. Първи приели кръщенето членовете на българската делегация, изпроводена да подпише мирния договор в Константинопол. По- късно през същата година се покръстил и хан Борис заедно с цялото си семейство. Това станало на тайна церемония в Плиска. Българският владетел възприел името на византийския император Михаил 3- ти и приел титлата архонт/ княз/. Скоро Борис- Михаил издал заповед да се покръсти и народът. Много българи с охота се подчинили, но повечето го сторили насила. Част от старите боилски родове открито се опълчили срещу новата вяра. За тях било срамно да се кланят на кръста, който идвал от Византия. Страхували се и за властта си, която вече  трябвало да делят със славянските вождове. Затова боилите сметнали, че Борис е издал  лош закон и е „ отстъпил от бащината чест и слава. Те решили да убият княза, а мястото му да заеме някой по- достоен. Но Борис бил нащрек. Той се опирал на поддръжката на голяма част от аристокрацията и се разправил свирепо с водачите на бунта- 52- ма велики боляри били изтребени заедно с целите им родове. Така княз Борис- Михаил дал да се разбере какво очаква всеки, който вдигне ръка срещу християнството. Но той решил да покаже християнско милосърдие и не наказал обикновените хора, участвали в заговора.

Тук бихме могли да  „ нахлупим” на княз Борис синята шапка, която го характеризира като строг, но справедлив ръководител на държавата.

4- та група: „ ...България официално станала християнска страна. Но в душите на обикновените хора царяло объркване в кой Бог да вярват, защото, когато вярата се сменя изпадаш в пустота, в безкрайната пустиня на съмнение и вцепенение. Кръвта бушува, умът се мъчи да я спре.В душата ти няма нищо и затова е безразличие. В този миг разбираш, че намразваш себе си, че си никой, защото си нещастен, защото си наказан от небето и съдбата да бъдеш друг, а не това, което си. Борис преживял всичко това с народа си:„Ние, владетелят и старите български родове, бяхме принудени в името на държавата да се откажем от езика си, от словото и вярата си, защото славяните са многобройни като морски пясък и за да ги обединим трябваше да изчезнем в тях, да бъдем спойката. А българите имат държава отдавна, толкова отдавна, че и в преданията не се говори за време без държава, без единно управление и общо подчинение на владетелската воля, която да превърне племената в народ, а народа в държава.”Борис разбирал, че за да има държава различните народи трябва да бъдат като един, да се претопят взаимно,дотогава докато споменът за старото изчезне и кръвта и духа към родното станат  едно и новата вяра вече не е  нова.Християнството донесло на българи и славяни едни обичаи и празници, една религия,един език, които сложили началото на една народност.

Тук бихме охарактеризирали нашия владетел с жълтата шапка, защото преодолявайки всички свои душевни терзания той обърнал поглед към позитивното и съзидателното, към ползата и значимостта на действията си.

Но също така бихме могли да му „ нахлупим”и зелената шапка, защото  стремежа към движение напред е заместил механизма на преценката и съмненията.

Разкриване на възможните засечки и провали и даване на проекция на идеята в бъдещето го характеризира като мислител с черна шапка.

5-та група: „...Борис разбирал, че за да се предпази от политическото и духовно влияние на Византия държавата му се нуждае от независима църква. Тогава Борис умело използвал  противоречията между двете християнски църкви.- в Рим и в Цариград. Князът започнал преговори с папа Николай 1- ви, на когото обещал да признае господството на Римската църква. Светият отец побързал да изпрати отговорите на многобройните въпроси на Борис, отнасящи се до организация на самостоятелна българска църква, които патриарх Фотий упорито премълчавал. Борис искал да стресне Византия с присъствието на римското духовенство в България.Той знаел каква алтернатива  пред задължителния латински в богослужението  дава по- гъвкавото отношение на Константинополската патриаршия, която допускала създаването на по- местни църкви и употреба на национални езици. Последното безусловно допадало на новопокръстените славяни в много по- голяма степен отколкото неотстъпчивостта на Римския папа.

През 870 год. Вселенският събор в Цариград разрешил на младата Българска църква да има свой архиепископ, поставен под върховенството на Константинополския патриарх. Още същата година бил ръкоположен първият български архиепископ Йосиф. Той станал първият духовен глава на самостоятелната българска църква. Най- после дошло време на мир и строителство. Започнало усилено изграждане на църкви и манастири.

Зелената шапка безспорно характеризира далновидността и алтернативното мислене на княз Борис в търсене на новото и градивното.

6- та група: „ ...След приемането на християнството в България се настанили византийски свещеници. Езикът им звучал в църквите и манастирите, по улиците и пазарите. Дори в княжеския дворец на гръцки се пишели всички държавни документи, писма и закони.Така България неусетно губела своята самостоятелност, която от векове бранела с оръжие. Затова Борис търсел начин за разпространяването на новата религия на славянски език- общ за славяни и българи.Императорът на Византия също се безпокоял. Колкото и усърдни да били неговите свещеници, божието слово трудно достигало до новопокръстените народи, които не разбирали гръцкия език. Но василевсът скоро намерил изход. Заедно със свещениците той изпращал в новопокръстените държави и учени мъже, които превеждали на местния език свещените книги. Така готи, арменци, сирийци се сдобили с азбуки на своите езици. Но славяните още нямали своя писменост. Затова императорът възложил на братята Кирил и Методий да съставят славянска азбука.Изборът му не бил случаен. Двамата братя били изключително образовани. Те били родом от Солун и отлично владеели езика на българските славяни, които били по- голямата част от населението на областта.Но новата задача била значително по- трудна от предишните им мисии. Затова Кирил и Методий се усамотили в манастира „ Полихрон”. Там в края на 855 год. създали съвършено нова азбука, пригодена към звуковете в езика на българските славяни. Нарекли я Глаголица.За няколко години превели и записали на славянски много книги. Започнали да подготвят свои ученици.

Жълтата шапка подхожда на позитивния и съзидателен ум, търсещ ползата и значимото при вземането на  решенията. Такъв го виждаме и тук.

7- ма група: „ ...Докато във Великоморавия изгаряли книгите на Кирил и Методий и преследвали техните ученици, в България имало нужда точно от славянски учители.С тяхна помощ княз Борис искал да се отърве от византийските свещеници, които свободно шетали из страната му.Българският владетел „ жадувал” за учени мъже и молел Бога ден и нощ да му ги прати.И молитвите му били чути.След провала на мисията във Великоморавия, учениците на Кирил и Методий „ закопнели за България и се надявали България да им даде спокойствие.”Но малцина от тях намерили мечтаната страна.След много премеждия първите трима- Наум, Климент и Ангеларий- стигнали до границите на българската държава.

В Плиска ги посрещнали тържествено.Княз Борис им осигурил всички условия за работа и почивка. Сам той често ги посещавал в богатите им домове и дълго беседвал с тях.

За да посее по-лесно семената на книжовността из цяла България, Борис разделил просветителите. Наум, Константин и неколцина други оставил в Плиска.Княз Борис изпратил в югозападните български земи Климент- най- даровития ученик на солунските братя.Климент се установил в Охрид,където основал книжовна школа.И затова го нарекли Климент Охридски. За седем години книжовникът обучил 3 500 ученици.Повечето от тях станали духовници.Така гръцките свещенници били заменяни с български.Започнали да никнат училища из цяла Западна България.Плановете на Борис чертаели нова епоха в духовния живот на българите и превръщането на държавата му в обетована земя на славянската книжовност и култура.

Действията на Борис се описват с мисленето на зелената шапка, заради ползата , значимостта и ефективността на действията му.

8- ма група: „...Близо 4 десетилетия княз Борис управлявал България.Ала през 889 г. той неочаквано се отказал от престола си и се оттеглил в манастир. По традиция властта се падала на първородния син.Владимир- Расате отрано показал решителност и смелост в битките и затова Борис му имал доверие. Но този път синът подвел баща си. Той въстанал срещу онова, което представлявало смисъла на бащиния му живот.Новият княз започнал с всички сили да възвръща новопокръстения народ към езическите обреди. По негова заповед войниците разрушавали храмове, преследвали и избивали християните.

Макар и зад стените на манастира, Борис зорко следял действията на сина си. Четири години гледал той как Владимир руши граденото за десетилети Тогава старият княз свалил монашеските и облякъл царските одежди, препасал меч и се вдигнал срещу сина си. С помощта на верни боляри той извършил държавен преврат. Езичникът Владимир- Расате бил свален от престола и ослепен.В мислите си Борис се терзаел: „Това беше знак от небето, че трябва да има жертва. Небето те избра и ти му помогна. Трябваше от сърцето си да откъсна дан пред новия Бог, а се надявах, че ще мина без това.”Борис не останал да царува.Той свикал в Преслав народен събор, на който провъзгласил Симеон за владетел на България. Взето било решение Пресла да бъде обявен за столица на България- едно символично действие, с което езическата столица Плиска била предадена на окончателна забрава.Много по- важни били другите две решения на Преславския събор:1.Славянският език бил обявен за официален и богослужебен в българската държава.2.Византийското духовенство било прогонено от страната и било заменено от български свещеници.

С тези решения Борис осигурил завинаги тържеството на славянския елемент в държавата и съградил основите на новата българска цивилизаци

Червената шапка обхваща обикновените чувства страх, подозрение, гняв   и сложните преценки като предчуствие, интуиция, които изпитва Борис спрямо собствения си син Владимир- Расате.

Мисленето на синята шапка обаче следи за спазването на правилата, налага дисциплина, което в случая прави княз Борис, каквото и да му струва това.

Работата по този метод насочваме вниманието на децата към шест различни аспекта.Той не изисква пресъздаване съдържанието на текста, а дава възможност на учениците да изкажат собствено мнение и едновременно с това да дадат обоснован отговор, като целта е да се постигне до сравняване на старото и чутото, за осмисляне на новото.
 
Някъде да пише,че в България има и други с религия Ислам и те са спомогнали за градежа на днешна България ;) ??? ::)

Offline havaika

  • Adviser
  • ****
  • Posts: 880
  • "Изчистването на мюсюлманите по икономически причи
    • http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=229&aid=5676
Както виждам най-много фурни ти трябва да изядеш.

Казваше ли се Юнал ЛЮТВИЕВ, докато работеше като референт за арабските страни в КИК и КК - казваше се. Беше ли приближен на Л.Живкова и цялата ком. номенклатура - беше и все още е. Няма какво да ми разтягаш локуми

Пак ти повтарям: БЪЛГАРИЯ Е СВЕТСКА ДЪРЖАВА, затова всякакви религиозни символи в държавните и обществени места са забранени. Ако искат да посещават училище, да работят в местните управи, в държ. университети и т.н. - няма да носят  християнски кръстове, нито забрадки, нито юдейски кепета, нито  индиански пера, нито индуистки бенки по челата....

Учебните заведения са учебни заведения, а не места за показване на религиозна принадлежност.

Според мен е полезно да се върнат униформите в училищата, защото по този начин се предотвратява показността на социалното неравенство, освен това е удобно от практична и финансова гледна точка.

 
   Защо още в учебниците по история не е включен срамът на Българи " Възродителни процеси" ;) ??? ::)
http://lubamanolova.info/component/content/article/14/1018-2009-08-31-09-54-28
За така наречения възродителен процес и мястото му в учебниците по история
PostDateIconПонеделник, 02 Април 2007г. 03:00ч. | PostAuthorIconАвтор: ЛЮБА МАНОЛОВА | Печат

За пореден път в медиите бе пусната предизборно темата за нов прочит на възродителния процес и влизането на тази тема в учебниците по история. Да се поставя въпроса възродителният процес "да влезе" в учебниците по история, е абсолютно излишно, тъй като от 1996-7 г. тъй като темата за възродителния процес присъства в учебниците. Що се отнася до това как е представена тази тема, тук вече има какво да се каже и още повече какво да се иска, за да може един ден поколенията, които са родени десетилетия след тези години да получат вярна и обективна представа за това как драматичните събития, случили се поради религиозно различие са довели до инспирирани тежки конфликти.

Явно съветниците на министъра на образованието не са наясно, че темата за така наречения възродителен процес я има в учебниците, след като самият министър Даниел Вълчев заяви, че тази тема не трябвало да се включва в учебниците. Историята се гради от случили се събития и не е работа на юрист, макар и министър, да казва какво трябва да се учи по история и какво не, т. е. дали ще се изтриват случили се събития от учебниците или не. Всъщност основният проблем е, че програмите на министерството не винаги позволяват задълбочено да се изучават тези страници от новата ни история. Учителите често стигат в материала до времето на Първата световна война и над всички събития след това, както се казва, "се прелита". На практика в българското училище не се изучава историята на България през ХХ век. Какво е предизвикало няколко кратно преименуване в 20 век на населението от българи мюсюлмани, всичко за възродителния процес, но и за подстрекателската роля на турските тайни служби още отпреди Втората световна война - много е широка темата, но тя, както и много други трябва най-после да заемат своето място в учебниците с обективен прочит. В противен случай поколения ще влизат в живота без информация за тези събития, което неминуемо ще доведе до бели петна и осакатяване в изграждане на позициите и отношението им за този период.

22 години след годишнината от двата взрива на гара Буново и Сливен от турски терористи през 1985 година, Общонароден комитет за защита на националните интереси /ОКЗНИ/най-после предприе реална стъпка да почете паметта на загиналите. Сред жертвите на има и българи християни, и българи - мюсюлмани, както неведнъж съм писала и подчертавала в материалите на тема възродителен процес, етнос и религиозни разлики.

След 22 години, на мястото на експлозията в Буново и ще бъде монтирана паметна плоча с имената на загиналите заяви пред Агенция "Фокус" Минчо Минчев, председател на ОКЗНИ. Той подчерта, че почитането на паметта на загиналите се оформя като традиция и "почти ежегодно ще се организира там поклонение, за да не се забравя това трагично събитие". На същото място ще бъде подготвен и Мемориал, който ще изразява отношението на Комитета срещу тероризма. Минчо Минчев бе категоричен, че трагичният инцидент е "жив спомен, който ще избледнее много трудно и очевидците много се вълнуват, когато говорят за това нещо". Минчев подчерта, че всъщност и годишнините се правят именно за това - "за да не се забравя". За 22 годишната забрава Минчев не обели и дума. Както мълчи вече втори мандат по въпроса и президентът на Република България, Георги Първанов, бивш член на ОКЗНИ и историк.

Трагичните събития опреди 35 години в доспатското село Барутин ДПС почете на възпоменателен митинг, като след митинга бе приета Декларация, че ще са нужни още 30-40 години, за обективен прочит на въпросните събития.

Оказва се, че според парламентарната група на ДПС, катарзисът и единението на нацията зависят от способността да се направи обективен прочит на историята отпреди 35 години и затова ще е нужно да се изчака още три-четири десетилетия напред във времето, след което вече историческата наука щяла да е в състояние безпристрастно да заложи случилото се като образователен стандарт в контекста на всеобщото зачитане на правата на човека.

Неясните, мъгливи и витиевати формулировки на Движението на Ахмед Доган всъщност имат далечен прицел, и той изобщо не е дали в учебниците по история ще присъства темата за възродителния процес или не. Данни за целта на ДПС се съдържат в следващите заложени в декларацията му мотиви.

"Има събития, които не се нуждаят от дистанцията на времето, за да бъдат осъдени като престъпления срещу човечеството, по които са се произнесли редица европейски институции в специални документи на Съвета на Европа, визиращи престъпността на комунистическите режими в Източна и Централна Европа." Що се отнася до тероризма - ДПС мълчи по въпроса, тъй като е известно, че тероризмът като поведение далеч не е приет в Европа и никой, даже в историческите учебници не би оправдал отнемането на човешки живот в името на каквато и да било кауза.

Ако се тръгне в тази посока за написване и допълване на историята, то учениците в Италия ще онемеят от коментарите за истините за Римската империя, френските младежи ще трябва сведат засрамени глава от обезглавяването на своите монарси и откритието на гилотината, да не отварям дума за американските ученици, които няма да имат самочувствието на членове на най-велика нация ако разнищят екзекуциите във виетнамското село Сонг Ми или годините, в които сенатор Джо Макарти започва своя лов на вещици, като заявява, че в Държавния департамент на САЩ има 205 комунисти. - изброяването на "срамните" събития от различни периоди на световната история за всички държави би се проточило дълго. Но вина за случилото се не може да пада върху следващите поколения - историята не търси вина.

Темата по смяна на имената в българската история ще трябва да започне от 1908 година, когато България сключва Договор с Турция, в който признава правото на южната ни съседка за намеса и застъпничество по отношение на българите мюсюлмани. Няколко години по-късно либералът Васил Радославов спечелва избори /1914 г. - бел. Л. М./ като обещава на същото това население, че ще им върне имената. През 1949 година Георги Димитров, Вълко Червенков и Антон Югов се срещат със Сталин и получават указанията му за "разселването на турците". По време на тези събития Турция разбира се не желае да се лишава от своята Пета Колона в България и уклончиво слуша, без да предприема мерки, за приемане на изселници български мюсюлмани. Към тази част от българските граждани по времето на управлението на Тодор Живков комунистическата партия ту предприема действия за приобщаване с привилегии, ту тръгва към преименуване и забрани на спазване на религиозни и битови ритуали и обичаи.

Причини за решенията на комунистическата партия в насока приобщаване на българските мюсюлмани също има и то не само вътрешнополитически, но и външнополитически. Като се започне от демографския проблем на намаляващото православно българско население, като се премине през активизиране на разузнавателния интерес на Турция чрез нейни резиденти сред българското население, та се стига до активизиране на протурски нелегални организации и антидържавни групи. Следва агресията и напрежението в Кипър /1974 г./, масираната протурска пропаганда и на този фон се прибавят сериозните икономически проблеми в последните години от Живковото властване.

Споменавам набързо горните причини като основание за вземане на последващи решения на държавната комунистическа върхушка, за да осветля по някакъв начин подбудите за повсеместно преименуване на българите мюсюлмани, като възможност за решаване на обективно възникнали проблеми в развитието на националния въпрос на съвременната българска държава. Никой не се заема да разграничи мюсюлманска религия от християнска религия, след като се изповядват от едно и също население. Решава се на база преименуване да се приобщят българите мюсюлмани към българите християни - въпреки че до този момент не е имало очертано кой знае какво религиозно разединение. Никой не се съобразява с обичаите, изискванията и традициите на съответната религия, мюсюлманската, за задължителното носене на имена, съответни с религиозното вероизповедание. По подобен начин се процедира в САЩ, на приемащите американско гражданство се сменя първото име, като с това се извършва един вид и преименуване и приобщаване, без зачитане на етнически и религиозни изисквания и традиции в кръщаването на съответния човек.

В България се начева със забрана за общуване на турски език на обществени места, забраняват се и религиозни и битови обичаи и ритуали, /погребения, обрязване, честване на празници/. Административните мерки са съпроводени със съдебни санкции.

"Едни взеха решението за преименуването, а други бяха натоварени с тежката задача по осъществяването му" - пише в книгата си Бончо Асенов "Възродителният процес и Държавна сигурност". Същото сочат и събитията от 1984 година. Твърденията за безпроблемно протичане на преименуването в окръг Кърджали се нереални - признава Асенов. - И дава конкретни примери, което стават известни чак след години: на 25 декември 1984 г. в с. Бенковски е организирана протестна демонстрация. Идват хора и от съседни села. Тълпа от 2000 души се стреми да нахлуе в селсъвета. Стрелба във въздуха охлажда желанието на тълпата за саморазправа.17 месечната Тюркян, е изпусната от майка си и стъпкана от тълпата. Тази жестока смърт бе направен опит да се препише на българите като убийство от депутата Васил Гоцев след свалянето на Живков от власт, което говори за изкривяване на историята с политически цели.

Преименуване БКП провежда още през 1973, за което се говори твърде малко. Живко Сахатчиев /автор на документалната книга "Второто потурчване на Якоруда -1990-1995 г."/, учител в град Якоруда, събитията от гоцеделчевското село Корница изглеждат по следния начин:

"... през октомври 1972 г. там е създадена нелегална организация от представител на турските тайни служби. На 14 декември 1973 г. тази организация завзема властта и обявява Корница за турска територия. Започва открит жесток терор и заплахи срещу всички, изразили несъгласие с поведението и действията на метежниците.

В продължение на два и половина месеца турското знаме се вее над Корница. Неколкократните опити за мирно прекратяване на метежа са безуспешни.

На 28 март 1973 г. милиция и група на разложкия доброволен отряд влизат в селото, за да възстановят българския суверенитет над територията на селището. Метежниците се нахвърлят яростно върху тях с ножове и брадви. Първа жертва е ст.лейтенант Благой Зайков - намушкан на 7 места с нож. В ръцете си е имал "Калашников", но не го е използвал, защото предварително е дадена заповед да не се стреля по хората. Главата на майор Рашков е разбита с камъни. Един пожарникар е намушкан с нож близо до сърцето.

При тези събития в Корница загиват и трима българи мохамедани - двама са убити от удар с дърво по главата от метежниците, единият, защото отказал да вземе участие в съпротивата и продължил да си сади тютюн, а другият, защото бил набеден, че е симпатизант на властта. Третият - ранен в крака, от фанатизъм не позволил да го превържат и умира от изтичане на кръвта, докато го закарат до болницата в Гоце Делчев...

В Момчилград, на 26 декември 1984 година местни националисти предизвикват демонстрации и намесата на МВР и Гранични войски, което довежда до стрелба, убит и ранени.

При безредици в с. Каялово разярен мъж взема автомата на МВР-служител и при последвалата борба мъжът е убит. В с. Груево пак МВР-служител в опит да се защити от двама протестиращи, взели автомата му, стреля с личния си пистолет и ги убива на място. Така загива и българин мюсюлманин в Кърджали - за общо 7 души пише Бончо Асенов като цифра за жертви в този окръг.

Съпротива от страна на българи мюсюлмани има и това принуждава службите на МВР, Гранични войски и Вътрешни войски да ограждат пътища, да ограничават междуселищни и международни разговори, кореспонденция се проверява и задържа, повишава се цифрата на доносите и пострадалите от тях. Протестиращи български мюсюлмани са изпратени в Белене. Поради наложеното табу за истинското състояние на нещата и последиците от проведеното преименуване, в което жертви дават и българи християни, и българи мюсюлмани, и невинни жени и деца, тези събития стават повод да се пуснат и тиражират неверни твърдения в международни медии, те са съпроводени с невероятни и неверни съобщения за масово избиване на хора, изнасилвания, мачкания с танкове, събличания, обливане с вода посред зима! Около преименуването се пускат лъжи за 5 000 жертви в Кърджали, които никой не доказва, но и не опровергава. Тиражират се слухове за разрушени джамии, трупове, които плуват в Дунав и Марица, за опожарени къщи! "Гласът на Турция" и "Свободна Европа" се надпреварват да излъчват "достоверни" данни, на не и да отразяват обективно случващото се. На митинги Сюлейман Демирел призовава "Войската да тръгне към София!" - друг въпрос е, че това не се случва. Друг турски политик, Тургут Йозал, в бежанския лагер в Гебзе нарича българите "свине".

Ескалацията на напрежението взема връх - никой не си прави труда да изнесе истината, никой не опровергава лъжите за трупове и убити с действителните причини и цифри на жертви от двете религии - и християнската, и мюсюлманската.

Никой не се замисля защо и какво прекъсва естествения ход на събитията, преименуването се извършва в края на 1984 година, а след пет години, през май 1989 започва протестното масово изселване от България на българи мюсюлмани. Пет години мюсюлманите чакат, за да се възмутят и обидени да напуснат страната? Защо, каква е причината? Защо си затварят очите на политици и журналисти за тези пет години необяснимо изчакване, а днес се говори направо за възродителен процес, след като точността изисква да се обясни и говори за възродителен процес с петгодишно прекъсване?

   Е това история ли е или пропаганда на кръстоносците и чушкопеците ;) ;D

Offline Nazmi

  • Charter member
  • *****
  • Posts: 3894
  • Gender: Male
  • Да почива в мир!
   
   Публикувам и тук,понеже когато става въпрос за СРАМНИЯ '' Възродителен процес ''  е дискриминация към 1,5 милиона хора в България. Така и до днес обаче и след 20 години държавата и определени лица НЕ искат истината.

            Кой иска да бъде забравен „Възродителният процес”?
                         4 август 2012 10:37 | Deutsche Welle |
Близо 1,5 млн. българи са жертва на етническата асимилационна политика в България през 20-ти век.
Защо и кой не желае да бъде довършено делото за т. нар. "Възродителен процес", а виновниците - наказани?

нов. Той припомня, че преди повече от година група общественици направиха обръщение с настояване за довеждането на известното от 1990 г. „дело № 1" докрай, а приетата по инициатива на Синята коалиция декларация в началото на тази година е дала нови надежди за посочване и наказване на виновниците. "Още тогава направи впечатление, че политическата класа не прие особено присърце декларацията, а ентусиазмът на вносителите от Синята коалиция при гласуването съвсем не беше характерен за останалите политически сили, в т. ч. на управляващите и на ДПС", казва Иванов. Много знакови депутати от партията на Ахмед Доган, както впрочем и самият той, дори не дойдоха за гласуването, пипомня правозащитникът.

Нищо не остава незабелязано

Тревожно - така пък председателят на гражданското сдружение „Европейска виза за етническа толерантност" (ЕВЕТ) Ергин Емин определя спирането на проточилото се разследване. Давността на престъпленията не е изтекла, не са наказани виновните, а близо милион и половина българи са потърпевши от „възродителните процеси" от 50-те, 60-те и 70-те години на миналия век, отбелязва той. През седмицата ЕВЕТ и фондация „Конрад Аденауер" в България организираха в Северна България съвместен семинар за междукултурния диалог в Европа. Отново бе повдигнат въпросът за отговорността и бе подкрепена инициативата на българските изселници в Турция, настояващи за довършване на делото до посочване и наказване на виновните. Организации на мюсюлмански изселници от България в Холандия, Финландия и Швеция също ще се включат в подписката за удължаване срока на делото, информира Ергин Емин.

Липсва политическа воля, вкл. у ДПС, за довършване на делото срещу възродителите.
дителния процес? Михаил Иванов, който през първите години след промените през 1989 г. бе съветник по етническите въпроси на президента Жельо Желев, си спомня силната съпротива срещу разследването по делото - от специалните служби, различни комунистически, респ. социалистически дейци, репресивния апарат на МВР и неговите предшественици от Народната милиция. Днес вече липсва интерес и това е тъжно, отбелязва правозащитникът. Ако съществуваше такъв интерес от страна на политиците, който е свързан с интереса на обществото, до подобно затлачване на делото нямаше да се стигне, е категоричен Михаил Иванов.

За да излезе истината наяве трябва да бъдат разпитани свидетелите на тези престъпления. Голяма част от тях обаче по време на етническото прочистване през 1989 г. беше прогонена не само в Турция, но и из цяла Европа, казва Емин. Имената им се знаят, те са предоставени на Военната и на Главна прокуратура и тъкмо тези очевидци могат конкретно да посочат истинските извършители на репресиите. А те са главно от средите на бившата Комунистическа, сега Социалистическа партия, и до днес продължават да се крият в нейните кабинети, е категоричен председателят на сдружение ЕВЕТ.

Дело „номер едно" в архива?

От знаковите обвиняеми по знаковото мегадело единствен сред живите днес е само Георги Атанасов, припомня Михаил Иванов. Освен търсене на справедливост обществото трябва да се концентрира и върху осветяването на историческите факти, свързани със събитията от онези години. Комисията по досиетата, която си спечели авторитет с методичното и безкомпромисно досега осветяване на агентите на някогашните репресивни служби, притежава и контролира днес целия архив на МВР, а достъпът до тези документи често е затруднен, дори е блокиран. "Това днес не прави никому впечатление освен на малцината историци и изследователи като мен, които работим с архива, но се надявам, че пречките скоро ще бъдат отстранени", признава Михаил Иванов.

Тлеещото напрежение

Държавата не почете загиналия при атентата в Бургас шофьор Мустафа Кьосов

Отсъствието на представители на властта на погребението на загиналия при атентата край Бургас шофьор Мустафа Кьосов изпраща лош сигнал към мюсюлманската общност. "Твърдя, че милион мюсюлмани очакваха жест от държавата, а присъствието на нейни представители на погребението на Кьосов щеше да даде такъв сигнал. Вместо него се чуха предположения, че самия той може би е съпричастен към атентата защото е мюсюлманин", възмущава се правозащитникът.

Широката общественост в България изглежда не си дава сметка, че сред помаците в Родопите съществува напрежение.

Причините са показните и безобразни акции на ДАНС в района с качулки, нощните влизания по къщите, масовото изземване на литература. Напрежение се създаде и около преброяването на населението през миналата година. Хората от тези райони днес отново се чувстват притеснени, те виждат, че държавата със своите институции им обръща гръб, казва бившият президентски съветник по етническите въпроси.
 Той предупреждава, че започващият през септември съдебен процес срещу 13 духовни лица с до голяма степен измислени обвинения за разпространяване на радикален ислям и за дейност срещу обществения строй в държавата, ще повиши допълнително напрежението сред българските мюсюлмани, особено в Родопите.
           
           4.агуст.2012г./ Deutsche Welle


 

Offline mustafa_b

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 2359
  • Gender: Male
    • Всичко за село Корница
Пак ти повтарям: БЪЛГАРИЯ Е СВЕТСКА ДЪРЖАВА, затова всякакви религиозни символи в държавните и обществени места са забранени.

Хм, без религиозни символи викаш. А кръстовете в Държавния герб какъв символ са?

Offline Subeyi Kurt

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 3439
  • Gender: Male
   
   Публикувам и тук,понеже когато става въпрос за СРАМНИЯ '' Възродителен процес ''  е дискриминация към 1,5 милиона хора в България. Така и до днес обаче и след 20 години държавата и определени лица НЕ искат истината.

            Кой иска да бъде забравен „Възродителният процес”?
                         4 август 2012 10:37 | Deutsche Welle |
Близо 1,5 млн. българи са жертва на етническата асимилационна политика в България през 20-ти век.
Защо и кой не желае да бъде довършено делото за т. нар. "Възродителен процес", а виновниците - наказани?

           4.агуст.2012г./ Deutsche Welle


 

Представете си за миг, тези неща да съм ги написал аз. Известните тук лица, кой знае пак кокло на високо щяха да подскачат. ;)

Offline Subeyi Kurt

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 3439
  • Gender: Male
Хм, без религиозни символи викаш. А кръстовете в Държавния герб какъв символ са?

Обезателно трябва да има и знаци за евреите и мюсулманите. Иначе държавата си остава майка за едни, а за други мащеха. Може и без никакъв религиозен знак или символ, което е най-правилното. Държавата в никакъб случай не трябва да дели а да сплотява гражданите си. Не е сложно за разбиране, ама ходи го разправяй на фашисти, лумпени и ксеноофоби.

Offline Svetlina

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 1158
  • Опознай родината, за да я обикнеш!
Хм, без религиозни символи викаш. А кръстовете в Държавния герб какъв символ са?

Държавен символ са, ти не знаеш ли, че християнството е обявена за държавна религия на Царство България през 9 век?!



Offline Subeyi Kurt

  • Forum fan
  • *****
  • Posts: 3439
  • Gender: Male
Държавен символ са, ти не знаеш ли, че християнството е обявена за държавна религия на Царство България през 9 век?!


Егаси и тъпотията. Нима сега цар ви управлява. :D :D :D  Светулке, да ти светна малко ако искаш. Сега БГ е република. Може и да знаеш що е публика, но република е вид държавно управление, където всички са равни. Не можеш да поставяш кръстове където ти скимне. Представи си ако можеш,  че един ден мюсулманите станат болшиство и в парламента се гласува вместо кръст да се сложи например полумесец. И това ще е неправилно защото християнската ''публика'' няма да е съгласна. Що ли ти разправям тези неща като не ти се иска да ги вденеш. Аман от простотии. Бегай се самообразовай и тогава ела тук пак да мътиш водата.  :D :D :D